KasvuCamp® World Edition 2017

Japani & USA Piilaakso

Yhdelle KasvuCampille otetaan mukaan enintään 8 yritystä ja jokaisesta osallistuvasta yrityksestä 2-3 osallistujaa.

[unex_ce_button id="content_ganvzom6m,column_content_xl71ze1uf" button_text_color="#e8145b" button_font="bold" button_font_size="15px" button_width="auto" button_alignment="left" button_text_spacing="2px" button_bg_color="#ffffff" button_padding="15px 50px 15px 50px" button_border_width="3px" button_border_color="#e8145b" button_border_radius="3px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="2px" button_bg_hover_color="#e8145b" button_border_hover_color="transparent" button_link="http://digiumenterprise.com/answer/survey.asp?sid=1453738&answerer=30&chk=W7DZCK66&dt=42681.0762160069&THIS_IS_YOUR_PERSONAL_ANSWERING_LINK=DO_NOT_SHARE" button_link_type="url" button_link_target="_self" has_container="" in_column="1"]HAE MUKAAN[/ce_button]
camp_cover_tapahtuma_01camp_cover_tapahtuma_01

KEVÄT 2017

ETSITKÖ UUSIA ASIAKKAITA TAI YHTEISTYÖKUMPPANEITA? ETSITKÖ SIJOITTAJAA TAI PAIKALLISTA KIIHDYTTÄMÖÄ KOHDEMARKKINOILLA? ETSITKÖ UUSIA INNOVAATIOITA JA IDEOITA TUOTEKEHITYKSEEN?

KasvuCamp World Edition 2017 on intensiivinen neljä kuukautta kestävä valmennuskokonaisuus yrityksille, jotka ovat kiinnostuneita joko Japanin tai USA:n Piilaakson markkinoista. Kokonaisuus koostuu neljästä lähipäivästä kotimarkkinoilla, sekä kolmesta lähipäivästä kohdemarkkinoilla.

KasvuCampin jälkeen yrityksillä on realistinen kuva
- omista vahvuuksisita ja mahdollisuuksista 
-
kohdemarkkinan bisneskulttuuriosaamista
- verkostoja ja kontakteja sekä Suomessa että kohdemarkkinoilla
- konkreettinen toimintasuunnitelma toimenpiteineen markkinoille menon toteuttamiseksi.
Osallistujat tuntevat myös Team Finland-palvelut ja ovat hyvin valmistautuneita käyttämään eri palveluita ja rahoitusinstrumentteja.

Leirit räätälöidään osallistujayritysten tavoitteiden ja haasteiden mukaisesti. Perinteistä KasvuCamp-konseptia täydentämään osallistujille räätälöidään Go To Market-osio joko Japanissa tai USA:n Piilaaksossa.

Kiinnostuitko osallistumisesta?

Mikäli kiinnostuit, voit pyytää lisätietoa KasvuCamp-fasilitaattori Henna-Riika Ruotsalaiselta sähköpostitse henna-riika.ruotsalainen@osaamo.com tai puhelimitse numerosta +358 50 599 3787.

Go To Market-jakson tavoitteena on:
-tutustua kohdemarkkinan trendeihin ja uusimpiin innovaatioihin sekä saada ideoita tuote- ja palvelukehitykseen
-tutustua ko. markkinoilla toimivien yritysten liiketoimintamalleihin sekä alueen investoreihin ja kiihdyttämöihin
-rakentaa omaa kansainvälistymistä tukevaa vertais- ja asiantuntijaverkostoa sekä verkostoitua alueella toimivien yritysten ja sidosryhmien kanssa
- testata oman tuotteen/ palvelun mahdollisuuksia ko. markkinoilla
-työstää fasilitoidusti toimintasuunnitelmaa ja valmistella omaa go to market -strategiaa


Hinta:
KasvuCamp-kokonaisuuden hinta on 5000 €/ yritys (+alv 24%) sisältäen 1-3:n henkilön osallistumisen kotimaan etä- ja lähivalmennuspäiviin,  kaksipäiväisen intensiivileirin, yhden henkilön osallistumisen kohdemarkkinan ohjelmaan Japanissa tai USAssa (osallistujat vastaavat itse majoitus- ja matkakustannuksista, lisähenkilöt kohdemarkkinoilla tapahtuvaan ohjelmaan 750 €/ hlö + alv 24%), valmennuskokonaisuuden sisällön ja dokumentaation kotimaassa ja kohdemarkkinoilla, konkarisparrauksen kotimaassa, toimintasuunnitelman ja lähipäivien fasilitoinnin ja dokumentaation. Valmennus voidaan maksaa osittain Tekesin innovaatiosetelillä (5000 € + alv).

KasvuCamp varaa oikeuden ohjelmanmuutoksiin.

Valmennusjakso 1.
1 etävalmennuspäivä +2 lähivalmennuspäivää kotimaassa
Kansainvälistymisen suunnittelua KasvuCamp-leirillä

ORIENTAATIO
1 etävalmennuspäivä

› Ohjelman ja osallistujien tavoitteiden kirkastaminen
› Osallistuvien yritysten esittely
› Strateginen verkostoituminen
› Case: Liiketoimintaidea ja kilpailuetu
› Suunta: miksi kukaan ostaisi meidän tuotteen?
› Kohdemarkkinoiden bisneskulttuuri
› Perfect Pitch -valmennus
› Etävalmennus toteutetaan yrityskohtaisesti verkkovalmennuksin ja skype-/puhelinyhteyksin


PITCH YOUR BUSINESS!

INTENSIIVILEIRI
2 lähivalmennuspäivää

› Kansainvälistymisen strateginen suunnittelu
› Myynnin organisointi ja johtaminen
› Mitattava markkinointi myynnin tukena
› Kansainvälsitymisen rahoitusratkaisut

Kaksipäiväisen intensiivileirin teoria-alustuksista vastaavat eri osa-alueiden asiantuntijat. Jokaiselle osallistujalle osoitetaan sparrausavuksi oma konkari, kokenut yrittäjä tai yritysjohtaja, jolla on omakohtaista kokemusta ko. alasta mai markkinoista.

 

Valmennusjakso 2.
3 lähivalmennuspäivää

Go To Market-jakso Japanissa tai USA:ssa

JAPANI
- suomalaisyritysten suurimmat haasteet

Yritysten resurssit ovat usein riittämättömät —> ei pystytä satsaamaan pohjatyöhön, mikä on edellytys Japanissa menestymiselle
› Ei riittävää tietoa päätösten ja strategioiden pohjaksi.
› Ei osata huomioida kohdemarkkinan erityispiirteitä.
› Kontaktit ja verkostot vahvasti suhdetoimintaan perustuvilla Japanin markkinoilla puuttuvat.
› Erinomainen laatu on vasta lähtökohta. Tulee pystyä tarjoamaan palvelukonsepteja ja kokonaisratkaisuja.
› Planning and executing your business
› Core strategy and key success factors

Japanin Go To Market-jakson valmennuksesta ja sisällöstä vastaa Tiina Ropo Finnklaudia Oy:stä.

USA PIILAAKSO
- suomalaisyritysten suurimmat haasteet

› Oikeisiin pöytiin on vaikea päästä: Miten löytää oikeat kontaktiverkostot ja partnerit?
› Kilpailu on kovaa ja tarjoajia paljon: Miten erottua ja hioa oma product market fit?
› Markkinoille mennään liian laajalla tarjoomalla: Miten segmentoida ja streamata omaa bisnesmallia? 
› Kasvu USA:ssa vaatii resursseja: Miten olla mielenkiintoinen sijoituskohde investoreiden näkökulmasta?

Piilaakson Go To Market-jakson valmennuksesta ja sisällöstä vastaa Karoliina Lehtonen, Booming Strategies & Marketing.

Valmennusjakso 3.
1 lähipäivä
Toimintasuunnitelma

RISKIEN MINIMOINTI

› Yhteistyökumppanuudet ja jakelukanavat
› IPR and sopimukset
› Riskien hallinta

FOLLOW UP

Fasilitoitu follow up-työpaja osallistujille. Tavoitteena Go to Market-osion oppien ja oivallusten kertaaminen ja jakaminen, yrityksen kansainvälistymisen seuraavien askelten määrittely ja oman toimintasuunnitelman viimeistely.

PITCH YOUR GTM

[unex_ce_button id="content_snu1xz9rd,column_content_xl71ze1uf" button_text_color="#e8145b" button_font="bold" button_font_size="15px" button_width="auto" button_alignment="center" button_text_spacing="2px" button_bg_color="#ffffff" button_padding="15px 50px 15px 50px" button_border_width="3px" button_border_color="#e8145b" button_border_radius="3px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="2px" button_bg_hover_color="#e8145b" button_border_hover_color="transparent" button_link="hae-mukaan" button_link_type="url" button_link_target="_self" has_container="" in_column="1"]‹‹ TAKAISIN[/ce_button]